Z czym wiąże się wymiana amortyzatorów w naszym aucie?

Wymiana amortyzatorów jest jedną z najważniejszych czynności serwisowych, które zapewniają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Amortyzatory są odpowiedzialne za tłumienie drgań i utrzymywanie kontaktu kół z nawierzchnią. Jeśli są zużyte lub uszkodzone, mogą wpływać negatywnie na prowadzenie, hamowanie i stabilność pojazdu. Dlatego warto powierzyć ich wymianę profesjonalnemu mechanikowi, który wykona ją zgodnie z zasadami sztuki. Oto jak przebiega proces wymiany amortyzatorów gdy zajmuje się nią profesjonalny Auto Serwis Goleniów który jest zawsze nam w stanie pomóc


1. Diagnoza stanu amortyzatorów. 

Mechanik sprawdza, czy amortyzatory są w dobrym stanie, czy nie ma na nich widocznych uszkodzeń, wycieków lub śladów korozji. Może też skorzystać ze specjalnego urządzenia do testowania amortyzatorów, które symuluje różne warunki drogowe i mierzy siłę tłumienia. Jeśli mechanik stwierdzi, że amortyzatory są do wymiany, informuje o tym klienta i przedstawia kosztorys naprawy.


2. Przygotowanie do wymiany amortyzatorów. 

Mechanik Goleniów podnosi pojazd na podnośniku i zdejmuje koła. Następnie odkręca śruby mocujące amortyzatory do nadwozia i do wahaczy. W zależności od typu amortyzatora, może być konieczne także odkręcenie sprężyny lub łożyska. Mechanik uważa, aby nie uszkodzić przewodów hamulcowych, czujników ABS lub innych elementów zawieszenia.



3. Wymiana amortyzatorów.

 Mechanik montuje nowe amortyzatory w miejsce starych, dokręcając je odpowiednim momentem obrotowym. Jeśli wymieniał także sprężyny lub łożyska, to również je montuje i sprawdza ich prawidłowe ustawienie. Mechanik Goleniów sprawdza również stan innych części zawieszenia, takich jak tuleje, sworznie czy stabilizatory i wymienia je w razie potrzeby.


4. Kontrola po wymianie amortyzatorów.

Mechanik opuszcza pojazd z podnośnika i zakłada koła. Następnie wykonuje jazdę próbną, aby sprawdzić działanie nowych amortyzatorów i wykryć ewentualne nieprawidłowości. Po jeździe próbnej mechanik sprawdza ponownie moment dokręcenia śrub mocujących amortyzatory i koła oraz ustawienie geometrii zawieszenia. Jeśli wszystko jest w porządku, mechanik oddaje pojazd klientowi i wydaje fakturę za usługę.







Komentarze